Τετάρτη 3 Ιανουαρίου 2024

Ρομποτική Μάθημα 10ο - Arduino και LCD Οθόνη


Η οθόνη LCD θα χρησιμοποιηθεί ως μονάδα εξόδου για απεικονίσει τα δεδομένα που θέλουμε.  Για την παραγωγή εικόνας χρησιμοποιεί υγρούς κρυστάλλους. Στα πλαίσια των συγκεκριμένων μαθημάτων προμηθευτήκαμε μια LCD Ι2C 16×2 (πάνω εικόνα), η οποία είναι μια πολύ δημοφιλής επιλογή στην κατασκευή ρομποτικών κυκλωμάτων. Το 16×2 σημαίνει ότι έχουμε μια οθόνη 2 γραμμών με 16 χαρακτήρες ανά γραμμή και για κάθε χαρακτήρα χρησιμοποιείται μια μήτρα 5×7 pixel. Το I2C είναι ένας δίαυλος επικοινωνίας και είναι το εξάρτημα που βλέπετε πάνω από την LCD οθόνη. Ουσιαστικά είναι ένα εξάρτημα που απλοποιεί την ζωή μας. Αν δεν υπήρχε το συγκεκριμένο εξάρτημα θα είμασταν αναγκασμένοι να συνδέσουμε τις 16 τρύπες που βλέπετε στην LCD οθόνη με το Arduino. Με το I2C χρειάζονται μόλις τέσσερις συνδέσεις: 1) GND, 2) 5Volt, 3) Αναλογική είσοδο 4 και 4) Αναλογική είσοδο 5. 

Δραστηριότητα 1η

Στην πρώτη δραστηριότητα απλά θα συνδέσουμε την LCD οθόνη στο Arduino και να εμφανίσουμε στην 1η γραμμή την λέξη "ΟΚ". Οπότε αρχικά θα πραγματοποιήσουμε την παρακάτω σύνδεση.
Στην συνέχεια στο Ardublock δημιουργούμε το παρακάτω πρόγραμμα και το φορτώνουμε στο Arduino. Την εντολή για την LCD οθόνη θα την βρούμε στο μπλοκ εντολών Gereric Hardware. Βέβαια όπως μπορείτε να δείτε το συγκεκριμένο πλακίδιο είναι για την LCD οθόνη 4 γραμμών αλλά μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε και στην δική μας LCD οθόνη. Υπάρχουν 4 εγκοπές όπου μπορούμε να δώσουμε το μήνυμα που θα εμφανιστεί, την γραμμή, την θέση και την διεύθυνση.
   

Δραστηριότητα 2η

Στην δεύτερη δραστηριότητα ουσιαστικά θα χρησιμοποιήσουμε και την δεύτερη γραμμή της οθόνης και θα εμφανίσουμε την λέξη "GOOD". Αυτό που έχουμε να κάνουμε είναι διερευνώντας να δούμε πως θα εμφανιστεί στην πρώτη γραμμή η λέξη "OK" και στην δεύτερη γραμμή η λέξη "GOOD".

Δραστηριότητα 3η

H τρίτη δραστηριότητα έχει μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας. Θα πρέπει στην πρώτη γραμμή να εμφανίσουμε διαδοχικά τους αριθμούς από το ένα έως το 10. Μετά το δέκα η μέτρηση σταματά. Στην συγκεκριμένη δραστηριότητα δεν θα χρησιμοποιήσουμε το πλακίδιο "επανέλαβε όσο".

Δραστηριότητα 4η

Σε αυτήν την δραστηριότητα ουσιαστικά θα εμφανίσουμε ξανά διαδοχικά τους αριθμούς από το ένα έως το 10 αλλά χρησιμοποιώντας το πλακίδιο "επανέλαβε όσο".

Δραστηριότητα 5η

Στην τελευταία δραστηριότητα του μαθήματος θα πρέπει να τροποποιήσετε το πρόγραμμα της προηγούμενης δραστηριότητας έτσι ώστε να εμφανίζονται διαδοχικά οι αριθμοί από το ένα έως το δέκα αλλά μετά το δέκα να πάει αντίστροφα μέχρι το μηδέν και πάλι από την αρχή. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου